Skupaj s psihologom in specializantom coachinga organizacijske transakcijske analize Kovačič Jan -om raziskujemo trikotnik sprememb in recept za samozavestno in uspešno spreminjanje.

Trikotnik sprememb in recept za samozavestno in uspešno spreminjanje

Miselnost rasti in trikotnik sprememb za lažje spoprijemanje s spremembami 

Tako kot so stalnica vsakodnevne spremembe, tako je tudi naše doživljanje sprememb stalnica. Spremembe in spremenjene okoliščine pogosto doživljamo kot neznane, strašljive in težje obvladljive. Mnogi ljudje se v času spremenjenih okoliščin počutijo kot, da nimajo moči za sprejemanje, kaj šele za obvladovanje ali uveljavljanje v času spreminjanja. Takšna miselnost kaže na pasivnost v mišljenju in vedenju ter spodbuja doživljanje neprijetnih čustev, ki samo krepijo našo negativno zaznavo. V članku oziroma UP.si blog prispevku bo naš psiholog in coach Jan Kovačič predstavili kaj lahko stori prav vsak izmed nas, da bolje obvladuje spremembe.

Sprememba vedno predstavlja spremenjene okoliščine, ki imajo pomemben vpliv na naše mišljenje in vedenje. Spremembo bomo uspešno obvladali, če postanemo aktivni tudi mi. Pomembno je, da aktivno spremenimo svoje mišljenje in aktivno spremenimo svoje vedenje. To je tudi edini način za bolj samozavestno in uspešno obvladovanje sprememb. 

V skupini Uporabna psihologija mnogokrat podpiramo najrazličnejše ljudi v času sprejemanja, obvladovanja in uveljavljanja sprememb. Takrat uporabimo »recept« s katerim bolje razumemo spremenjene okoliščine, krepimo sprejemanje, obvladovanje in uveljavljanje sprememb. To storimo tako, da spodbujamo miselnost rasti (angl. Growth mindset). Naš pogosto uporaben recept predstavlja coaching vaja trikotnik sprememb.  

Coaching vaja Trikotnik sprememb

Vabimo vas, da skupaj z nami opravite kratko coaching vajo. Potrebovali boste list papirja in pisalo ter nekaj časa, ki ga lahko namenite aktivnemu razmišljanju ter nato aktivnemu vedenju v povezavi s spremembo. Vaja vas bo vodila skozi pet povezanih korakov. 

  1. Korak: Na prazen list papirja narišite velik trikotnik.
  2. Korak: Zamislite si spremembo ali pomembno spremenjene okoliščine. Na kratko v nekaj povedih jo s svojimi besedami opišite in svoje razmišljanje opišite v sredino trikotnika.
  3. Korak: Osredotočite se na svoje mišljenja in o tej spremembi razmišljajte na različne načine. Nekaj svojih misli v obliki povedi zapišite v eno izmed oglišč.
  • O spremembi razmišljajte kot zelo zahtevni. O spremembi razmišljajte kot o zelo preprosti.
  • Ob spremembi razmišljajte o nerealnih možnostih. Ob spremembi razmišljajte o realnih možnostih.
  • O povezavi s spremembo razmišljajte o najhujših možnih razpletih. O povezavi s spremembo razmišljajte o najboljših možnih razpletih.
  • O sebi v spremenjenih okoliščinah razmišljajte kot o pasivnem opazovalcu. O sebi v spremenjenih okoliščinah razmišljajte kot o aktivnem voditelju.
  1. Korak: Razmislite in v eno izmed oglišč zapišite vsa vedenja, ki ste jih že naredili v času spremenjenih okoliščin. Nadaljujte vajo in zapišite tudi vsa vedenja in možnosti:
  • O katerih razmišljate pa jih še niste udejanili.
  • S katerimi so podobno situacijo obvladali drugi ljudje..
  • S katerimi bi se situacije lotili vaši starši, prijatelji, partner.
  • Za katere verjamete, da se odločila nekdo, ki ga vi cenite (npr. vodja, učitelj…).
  1. Korak: Na koncu razmislite tudi o okoliščini sami. Je okoliščina za vas resnično tako zahtevna, kaj vse se je spremenilo, ali morda lahko enostavno spremenite okoliščine (npr. zamenjate službo…). Nekaj svojih misli zapišite.

Če ste sledili vsem trem korakom je čas, da sprejmete odločitev, da so spremenjene okoliščine nova realnost. Sprejmite tudi odločitev za aktivno spoprijemanje in uveljavljanje v spremenjenih okoliščinah. Na svojih listih pa ste že zapisali mnoge možnosti, ki vam lahko pomagajo sprejeti spremembe in zaživeti bolj aktivno in posledično tudi bolj zadovoljno ter srečno življenje.

Jan Kovačič, organizacijski psiholog in specializant psihoterapije transakcije analize.
Je idejni vodja projektov uporabna psihologija, coach in psihoterapevt, ki se ukvarja z zadovoljstvom, zdravjem in zavzetostjo na področju psihologije dela in širše v življenju.

E-pošta: jan@uporabna-psihologija.si

Več o coachingu: www.uporabna-psihologija.si/coaching/

Več zanimivih člankov: www.uporabna-psihologija.si/blog/

#uporabnapsihologija  #trikotniksprememb #growthmindset #coaching

imate vprašanje?
pišite nam.

Veseli bomo vsakega kontakta in se potrudili, da vam odgovorimo,
vas povabimo na kavo ali čaj in ustvarimo okoliščine za uspešno partnerstvo.

Uporabna psihologija, Jan Kovačič s.p.
Kunaverjeva 9, 1000 Ljubljana

Jan Kovačič, univ. dipl. psih.
specilizant psihoterapije transakcijske analize

Ljubljana, Slovenija

Mobi: 031-753-802 
E-pošta: jan@uporabna-psihologija.si

 

Davčna številka: 73977977
Matična številka: 8604789000
TRR odprt pri Abanki: SI56 0510 0801 6832 208

 

V podjetju tesno sodelujemo tudi z drugimi strokovnjaki in strokovnimi združenji:
Društvo psihologov Slovenije in Društvo študentov psihologije Slovenije
Inštitut za integrativno psihoterapijo in društvom Sinta v okviru SKZP
Slovenskim coaching združenjem
Spletnim portalom Siol z redno kolumno v okviru rubrike Siol plus

Center za psihodiagnostična sredstva, d.o.o. in Taktika plus d.o.o.